Det kan låta skrämmande och utlämnande att bygga sitt författarskap runt sin person, men att bygga ett starkt personligt varumärke kan vara avgörande för att du som författare ska sticka ut i mängden.
Du behöver identifiera din nisch och röra dig i rum där du känner att du kan nå ut. Ett förlag kan presentera boken som gör dig aktuell just nu, till exempel genom pressmeddelanden, men det är du som är intressant! Förlaget öppnar dörrar och du – som är bokens ambassadör – följer upp med det du kan berätta om; din bok, processen att skriva den, ditt liv.
Vi vill hålla dig i handen kring just denna fråga – hur du bygger ditt personliga varumärke. I den här kursen får du, utöver själva kursen, handfasta tips och råd om hur du gör för att gå från ord till handling. I kursen ingår individuell rådgivning via telefon eller Teams ungefär en vecka efter genomförd kurs. Då finns möjlighet att ställa frågor, finslipa på formuleringar i din författarpresentation eller gå igenom prioriteringslistan över nästa steg.
Pris: 3 800 kr (ex moms)
I sin roll som vd har Elisabeth ett ansvar för att skapa rätt förutsättningar för Idus att hjälpa författare att nå ut med sina berättelser. Hon jobbar med marknadsföring, sälj och kontakter med förlagets samarbetspartner. Tidigare har Elisabeth jobbat som pr-konsult och kommunikatör.
I sin roll som förläggare jobbar Ulrika med att läsa manus och anta böcker utifrån förlagets utgivningsinriktning. Ulrika grundade Idus förlag 2011 och var vd fram till 2022. Hon har lång erfarenhet av branschen. Tidigare jobbade hon som IT-konsult och projektledare.