Många författare känner sig obekväma i rollen att själva sälja sin bok eller sina böcker.

Två saker vi ofta hör är:

”Att skriva är ju det roliga och enkla men att sälja tycker jag är jättesvårt.”

”Jag stod och pratade jättelänge med en person som verkade intresserad av min bok men sedan gick hon bara. Hur får jag till själva köpet?”

Något som brukar hjälpa är att påminna sig om varför det är viktigt att sälja sin bok. Det handlar såklart till viss del om att få in pengar men än viktigare är ju att fler ska få möjlighet att hitta glädjen och trösten i att läsa.

Var tredje svensk läser böcker för att bearbeta svåra situationer i livet. Det gäller både våra böcker om svåra saker men också de böcker som läses för att fly in i en annan värld.

I den här kursen ger vi dig verktyg för att känna dig mer bekväm och nå konkreta resultat i säljsituationer. Vi går igenom målgruppsanpassat säljarbete och hjälper dig att skapa samt öva på den pitch som bäst säljer in din bok.

Har du hört talas om en hisspitch? Kungens svar på den frågan var att det kungen gör och jobbar med inte går att utföra från en hiss. Naturligtvis inte. En hisspitch är att under cirka 30 sekunder (en hissfärd) kunna sälja in sig själv och sin idé – i det här fallet dig, din bok och varför du och den är intressant.

I den här kursen ingår, utöver själva kursen, hisspitch som begrepp och konkreta tips på hur du säljer in din bok och ökar chanserna att få till ett köp.

Pris: 3 800 kr (ex moms)

Kursens innehåll

  • Vad är en hisspitch?
  • Hur säljer jag in min bok?
  • Hur får jag till ett köp?

Kursanmälan

Idus förlag

Göteborgsvägen 3A
44330 Lerum

Telefon

031-7620899

Idus förlag

Göteborgsvägen 3A
44330 Lerum

Telefon

031-7620899

Våra kursledare

Åsa Norén

Säljansvarig

I sin roll som säljansvarig ansvarar Åsa för kontakten med både nya och gamla återförsäljare. Hon jobbar också med rådgivning, kampanjer och events. Åsa har tidigare drivit eget företag där hon bedrev kursverksamhet och rådgivning.

Elisabeth Grunditz

Vd

I sin roll som vd har Elisabeth ett ansvar för att skapa rätt förutsättningar för Idus att hjälpa författare att nå ut med sina berättelser. Hon jobbar med marknadsföring, sälj och kontakter med förlagets samarbetspartner. Tidigare har Elisabeth jobbat som pr-konsult och kommunikatör.