Annie Klasson

Hur får djurungarna mat?

Djurboken som svarar på det som barnen klurar på. Hur får djurungarna mat? är en bok för barn som, med enkel text och färgglada bilder...

139.00 kr

319 i lager

Djurboken som svarar på det som barnen klurar på.

Hur får djurungarna mat? är en bok för barn som, med enkel text och färgglada bilder i ljusa toner, berättar hur några av djurungarna i den svenska faunan får mat. Kanske är det en mamma eller en pappa som matar dem? Eller är det någon helt annan?

I boken möter vi och lär oss även lite lättare fakta om rådjur, nässelfjäril, talgoxe, myra, snäcka, dödgrävare, groda, säl, dyngbagge och geting.

Boken och bilderna är faktagranskade av Andreas Nord, docent i biologi vid Lunds universitet, och är den andra i en planerad serie av böcker med allmänbildande fakta och finurliga bilder som underhåller såväl liten som stor.

”Fin naturbok med härliga texter och söta bilder. Kul med fakta om djurens mat. Kommer bli uppskattad av barnen på förskolan.”
Helena Kusagård, Förskolelärare

Pressmaterial omslagsbild: 9789176344514
Annie Klasson

Författare: Annie Klasson
ISBN: 9789176344514

Hårda pärmar med 32 sidor

Provläsning: Hur får djurungarna mat?
Passar åldern: 3–6 år

Vikt 0.22 kg

3 recensioner av Hur får djurungarna mat?

1. karinaskerinforfattare

Jag har läst Hur får djurungarna mat? med text och bild av Annie Klasson, boken är utgiven av Idus förlag 2022. I Hur får djurungarna mat? får vi lära oss flera olika sätt som olika djurungar får sin mat på. Och vilka olika menyer det finns i djurvärlden, vad sägs om bajs eller en spya av as? Vilka djur som äter mjölk, nässlor, alger, spindlar och bajs och hur de äter maten får du lära dig i Hur får djurungarna mat? En fin bilderbok med spännande och intressant fakta på ett lättsamt sätt. Illustrationerna är fina och tydliga i ljusa färger och en viss humor finns med i både text och bild. Hur får djurungarna mat? passar barn i ålderskategorin 3–6 år. Det här är en bok som får följa med mig till förskolan när semestern är slut. Boktips!

2. Madeleine (Bokdjungeln)

En fin bok som behandlar allt från rådjur till snäckor. Texterna är korta och koncista och det uppskattar jag. Att boken även tar upp djur som i vanliga fall kanske inte nämns i böcker är också ett plus. Det får mig som vuxen att också lära mig något nytt. Första gången vi läste boken var Penny och Lillys moster och mormor med och då kunde vi vuxna även gissa om hur djurungarna får sin mat. För boken är upplagd att den på ena sidan ger en allmän information om djuret för att på sidan efter berätta om hur djurungen får sin mat.
    Jag skulle tro att en 5åring får ut mer av boken än en 3 åring. Men allt handlar väl (som alltid) om hur jag som läser boken gör den intressant.

3. Nina Hansson

”Hur får djurungarna mat?” text samt illustrationer av Annie Klasson utgiven av Idus förlag. Bilderbok för barn 3-6 år. Detta är en faktabok för barn om hur djurungarna får mat. Frågan är vem som matar djurungarna? Får djurungarna mat från en mamma eller en pappa? Eller får de mat på något annat sätt? Några av de djurungar vi får möta är rådjur, säl och talgoxe. Men också lite läskiga djur, som dödgrävare och dyngbagge. Vi hade en mysig sagostund där jag och Samantha får lära oss mer om djuren. Texten var lätt och lagom lång. Boken hade fina bilder med mjuka och fina färger. Det var en del saker som jag inte visste och det är en hel del intressanta fakta vi får lära oss, jag och Samantha. Detta är den andra delen i en serie fakta baserade böcker för barn. Jag kan verkligen rekommendera denna boken till alla som arbetar med, eller har barn. Denna fina bilderbok ger jag och Samantha ❤❤❤❤❤/5.

Helena Kusagård, Förskolelärare

Annie Klasson

Författare: Annie Klasson