En liten bok om mycket bajs!

Anna Hansson Lotta Myrefelt

En liten bok om mycket bajs!

Vet du vilket djur som bara bajsar en gång i veckan? Vilket djur som kan bajsa över 100 kilo på en dag? Och vilket djur...

198.00 kr

Beställningsvara med längre leveranstid.

Vet du vilket djur som bara bajsar en gång i veckan? Vilket djur som kan bajsa över 100 kilo på en dag? Och vilket djur som inte bajsar en enda gång på hela vintern? Det, och mycket mer, får du veta i den här boken!

Detta är den första boken i Anna Hansson och Lotta Myrefelts omtyckta faktaserie ”En liten bok om mycket …”

Det här är en rolig och inspirerande bok med två av många barns favoritämnen kombinerade: djur och bajs! Lotta Myrefelts bilder är en skön mix av realism och humor. De är färgglada och vänliga, och gör en på gott humör. Författaren, som också är lärare, har lyckats med något som är varje god pedagogs kännetecken: att berätta något som är så fascinerande, att läsaren genast vill veta mer. Jag blev själv så nyfiken att jag var tvungen att googla för att få veta mer om vombatens kubformade bajs samt fördjupa mig i att sengångaren bajsar så sällan att när det väl är dags så har det samlats så mycket att avföringen motsvarar en tredjedel av djurets vikt.” Lektör Mona Örjes, BTJ-häftet nr 16, 2020.

Pressmaterial omslagsbild: 9789189147713
Anna Hansson

Författare: Anna Hansson
Illustratör: Lotta Myrefelt
ISBN: 9789189147713

Hårdinbunden med 32 sidor

Provläsning: En liten bok om mycket bajs!
Passar åldern: 3–6 år

Vikt 0.23 kg

2 recensioner av En liten bok om mycket bajs!

1. ’@karinaskerinforfattare

[…] "En liten bok om mycket BAJS! Är en lättsam och mycket informativ bok om bajs. I boken kan man t.ex. läsa att en sengångare bara bajsar en gång i veckan, att fåglar har en kloak och att elefanter kan bajsa över 100 kilo på en dag. Så mycket spännande, roliga och intressanta fakta i en trevlig bok på alla sätt. Illustrationerna är tydliga och charmiga i härliga färger och passar fint ihop med texten. Jag rekommenderar boken i första hand till ålderskategorin 3-6 år, textens mängd och innehåll passar de flesta barn i den åldern. Jag tror dock att många tvååringar och barn i skolans lägre år har behållning av boken samt 46-åriga tanter. Jättefin och kul bok som får följa med mig till förskolan imorgon! Boktips till barnfamiljer, förskolor och skolor!"

2. Marias bokhylla

Treåringarna tycker: Inte lika intresserade av bajs som femåringen är än, men de närmar sig den ultimata kiss- och bajsåldern, de också. De tyckte att det var roligt att titta på djuren på bilderna och att förfära sig över bajset (många händer över munnen och förfasade ljud) och tyckte också att det var roligt att höra om informationen och förfasas lika mycket över den.

Femåringen tycker: Femåringen tycker att allt som har med bajs att göra är hysteriskt roligt och slukade den här boken med hull och hår. Jättekul att få hitta allt bajs på illustrationerna, ju! Han hade också väldigt roligt åt de olika små fakta om djurens bajs och att det finns djur som bajsar fyrkantigt, eller äter bajs, eller svänger på svansen och sprider ut bajset, det är minst lika kul.

(läs vad mamman tycker på bloggen)

Anna Hansson

Författare: Anna Hansson